Alapadatok az iskolárólElhelyezkedés: Hawaii szigetek, Ausztrália, Óceánia, Új-Zéland, Pápua-Új Guinea, Fülöp-szigetek
Alapító: SZVENSZ
Házak: Phascolar, Lupus, Salvator, Sarcop
Alakulása, SZVENSZ: A szigetvilágok varázshasználóinak egyesült nemzeti szervezete, másnéven SZVENSZ kezdeményezésére indult, először egyfajta igényként, mely szerint intézményesített formában közép és felsőoktatási szintű képzést kellene biztosítani a szigeteken élők számára. A kezdeményezés 1960-ban indult útjára, melyből adódik rögtön első következtetésünk, a Kamehameha kifejezetten modern intézmény. A 60-as éveket megelőzően a szigetvilág varázshasználói különféle egyéb intézményben folytatták tanulmányaikat és igény szerint választhattak a világ nagy varázslóiskolái közül.
Problémát nem is igazán a távolság jelentett, azonban attól függően, hogy a szigetvilágok lakói mely iskolában kívántak tanulmányokat folytatni, kénytelenek voltak beilleszkedni az adott kultúrkörbe, szokásokat, nyelveket elsajátítani és kevésbé mediterrán környezetben élni mindennapjaik.
A SZVENSZ kezdeményezésére Hawaii, Ausztrália és Új-Zéland mágiaügyi minisztere egyfajta triumvirátusban, 1963-ban megalkotta az Ausztrália és Új-Zéland közötti mágikus kialakítású szigetet, a SZVENSZ segítségével, így minden tagnak elérhetővé vált a Kamehameha, így Bahamák, Dominika, Kuba, Jamajica, Haiti, még a Hawaii szigetek, Ausztrália, Új-Zéland, Pápua-Új Guinea, Fülöp-szigeteken kívül.
A SZVENSZ kezdeményezésére aztán világhírű csere-programok indultak, lásd: lejjebb.
A szigetről:Az Ezer csoda szigete egy olyan mágikus kreálmány, melyet nem erózió, hanem mágia hozott létre. Maga a sziget nem túl nagy kiterjedésű, ám ezerféle csodával kápráztató. Területe mindössze 525,2 km²
Temérdek nyaralóövezet található rajta, főleg a sziget peremvidékein. Az itt nyaralók aranyából aztán az egész terület, köztük a két, egybevont oktatási intézmény is jócskán profitál.
Ilyen a Fény-sétány, ahol mágikus fények világítanak éjjelenként, az Idő tornya pontban éjfélkor mindig szemkápráztató tűzijátékkal és mindig másféle tánczenével szórakoztatja a környéken kirándulókat. Szürkületkor kezdődik a kipakolás időszaka, amikoris világító fagylaltot és különféle, színes édességeket árusítanak. Az itt nyaralók házai nem csak éjjel, de nappal is világítanak, a legkülönfélébb fényekkel, válogatott intenzitásban.
Bizonyos időszakokban a diákok fénytáncot lejtenek, a mugli mazsorett után szabadon, amikoris mazsorett-szerű pálcáikból hosszú látványos fényfüzéreket húznak egymás után és tánckoreográfiával, akrobatikus mutatványokkal szórakoztatják az erre járókat. A fény és tánc mozgása igazi látványorgia az ide látogató felnőtt turista varázslóknak és diáktársaiknak egyaránt. A csoport sokszor fellép a kviddics-meccsek elején, adtak már elő a világkupán is.
A sziget belsejében, nagyjából egy óra járásra az iskolától a Fa lakók övezete található, egy óriási majomfaliget, melyeket mágikus úton hatalmasra növeltek. Az itt élő természethívek indákból font hidakon és köteleken közlekednek egymás, sokszor gumószerű nyaralójáig, de sokan a csúcsíves tornyokat kedvelik, hiszen a fák elbírják néhány placcal és kisebb térrel egyetemben. Feljutni a fák belsejében kialakított, odvas, mágikus úton önműködő liften keresztül lehetséges.
Többféle, multikulturális utca biztosított a szigeten nyaraló varázsnépek számára, ezeket különféle kezdeményezésre építették. Ilyen a Párizsi út, mely a francia divatvilág mintájára épült, itt több szabászat is található és nem csak francia rajongók, de vérbeli franciák látógatóhelye is, vagy az a velencei csatorna képét idéző turistarészleg, ahol mágikus gondolákon közlekednek az arrafelé kirándulók. Létezik sivatag utca is, melynek lakói homokbuckákban laknak, színes, görögös házakkal övezett nyaraló-rész, jégkunyhók, amik az Északi sarkot idézik.
A sziget nyaraló övezeteiben rengeteg, különféle mágikus szaküzlet és élelmiszer bolt található. Az árusok általában a környéken vesznek állandó lakóhelyet.
Az épület A Kamehameha középoktatási épülete egy óriási, átlátszó gömb, melynek csupán a fele felszíni, míg a másik alatta található.
A felszíni gömb füves terület, padló egyáltalán nincs sehol, minden diák füvön közlekedik minden teremben és saját hálójában. Mágikus úton növelt gyep, mely folytonosan rövidül ideális magasságúra, csupán indokolt helyeken nyúlik magasabbra.
Itt főként elméleti órákat tartanak, tantermekre bontva, az áttetsző gömbfelület nem tűnik vastagnak, ezért a boltozat képe mindig az aktuális időjárás képét mutatja. Az esőt visszaveri, kopogása kellemes.
Időjárás (röviden)A sziget éghajlata javarészt mediterrán.
Előképzés: Az általános oktatás 9 éves korban kezdődik és hagyományos órákra ugyanúgy kiterjed, mint bármelyik mugli oktatási intézmény.
9 – 11 éves korig kötelező tantárgyak: Matematika, Világirodalom, Választható nyelvek (akármi lehet, mert a nyelvi órákat vendégoktatók tartják, akik az egész világ tájékáról érkeznek)
Ezek a hagyományos órák általában fű borította termekben zajlanak, ahol lebegő tábla biztosít prezentációs felületet.
A felszíni rész termek közötti mosdói álcázott wc-k, kívülről úgy tűnik, mintha a diákok székeken üldögélnének és egész könyvtárakat rendeztek be bennük, így közben olvasnivalóval szórakoztathatják magukat.
Létezik felszíni fürdő azok számára, akik nem szégyellenek a másik előtt feltűnősködni, noha a legtöbb itt mártózó diák fürdőruhában teszi. Fürdésre egyébként számos más lehetőség van a birtok területein, lásd lenti, birok rész.
Csupán a kisdiákok laknak itt, 9-11 éves korig besorolást sem nyernek, nem rendelkeznek varázspálcával és hagyományos tantárgyaik mellett csupán általános mágikus tárgyaik vannak. (rúnaolvasás, a mágia alapjai, a mágia elmélete, házi praktikák kezdő varázshasználóknak) elméleti szinten.
Felsőbb éveseknek is tartanak elméleti órákat a gömbház felső burkában, pl: Rúnaolvasás, nyelvi órák, számmisztika, mugliismeret (ennek elméleti része)
Besorolás: Házakba történő besorolás 11 éves kortól esedékes az alap oktatást biztosító Kamehameha és a felsőért felelős Kamehameha mauna közös konferenciatermében.
A kupolás kristálybálterem különféle nagyszabású események színtere, többek között a besorolási ceremóniáé.
A diákokat négy mágikus, beszélő állat válassza azon tulajdonságai alapján, melyeket maguk is képviselnek. A négy háznak házvezetője van és úgy tartják, szükség esetén a bajban házuk állatai mindig megjelennek azoknak a diákoknak, akik segítséget kérnek.
Házak: Koala, háza: Phascolar „Lassú szuszogás” Ez a totem válassza azokat, akik békések, szelídek, nyugodtak és lusták. Ide kerülnek a lassan mozgó, szelíd derűsek, akiknek minden mozgás komoly teher. De barátságosak és kedvesek, mindenkit befogadnak, aki sehová sem illene.
Dingó, háza: Lupus „Száraz süvöltés” A szelídíthetetlen szabályszegőket válassza a ravasz dingó, azokat, akik túlzottan öntörvényűek szabályoknak engedelmeskedni. A vad vehemenseket, akik előbb ugatnak, s csak aztán gondolkodnak, akikben még él a vadászösztön, s akik sokszor kegyetlenül becserkészik kiszemeltjeik. Ragadozó természetűek, rendkívül önállóak, s mindig benne vannak minden rosszban, ám messzemenőkig hűségesek.
Varánusz, háza: Salvator „
Hideg sikoly” A sunyi, többségében rideg személyek nagy választója, akik szívesen megjátsszák magukat, avagy ezer oldaluk van és könnyen beleolvadnak környezetükbe. Jellemzően nem áll tőlük távol a sunyulás és fosztogatás, kegyetlenség. Higgadtak, hidegvérűek, jellemzően nagyon okosak és nehéz őket kihozni a sodrukból. Sokszor lenézőek, önbizalmuk sem nagyítóval keresendő.
Tasmaniai ördög, háza: Sarcop „Ördögi üvöltés” Az örök magányosokat válassza az ördög, azokat, akiket szörnyű sors sújtotta, akik a sötétséget és titkokat kedvelik. Azokat, akik nem félnek mélyen beleártani magukat az ördögi tudományok tanaiba, és akiknek nincsenek ellenfeleik. Jellemzően nagyon ritka, kivételes képességű gyerekek kerülnek a Sarcop bűnös házába, ezért tájuk egyfajta kiválasztottakként tekintenek, de baljós híre miatt messze el is kerülik őket.
A ceremónia során, a szólított diák a kör közepére áll és amelyik állat odalép hozzá, annak a háznak tagjává válik.
Viselet: A koalák szürke talált viselnek, mely leginkább fürdőköpenyre emlékeztet. Alatta zöld fürdőruhát hordanak.
A dingók narancsos, talárt viselnek, vörös pólóval, vagy inggel, a lányok vörös ruhát hordanak. Náluk gyakoriak a fémes kiegészítők, mint zsebóra, rézláncok, vastag gyűrűk.
A varánuszok talárja színváltós, így ők beleolvadnak környezetükbe. Fehér nadrágot, szoknyát hordhatnak esetleg.
Az ördögök fekete talárja bőrből készült és alatta bőrruhát hordanak, meleg időben fekete bőrből készült fürdőruhát, nadrágot.
Középfokú képzés: A növendékek besorolási ceremóniájuk után léphetnek a gömb alsó rétegeibe, mely mélyen a föld alatt húzódik.
Itt hatalmas, kőből faragott csarnokok, párbajtermek és kupolás, freskós tantermek várják a tanulókat. A hőmérséklet állandóan 20 fokos.
11 éves koruktól 16 éves korukig tanulnak itt a diákok, tehát csak hat évfolyam van.
A mennyezet elvarázsolt, életnagyságú festmények alkotják, melyek gyakran meghívják a diákokat ún. festményvilágaikba, amelyek a legkülönfélébbek lehetnek, csupán a képzelet szabhat határokat
etekintetben.
A diákok hálótermei itt már koedukáltak és szabad választás alapján alhatnak együtt fiúk és lányok vegyesen, valamint a házak is keveredhetnek egymással, ahogy az évfolyamok. Nincsenek külön klubhelyiségek, csak a különböző házak totemeivel díszített hálók. Mivel létezik házak közötti pontgyűjtés, így a diákok főleg a megfelelő díszítéssel ellátott hálótermekben alszanak, hiszen egészséges versenyszellem játszik köztük.
Jellemző hálódíszítések: Phascolarn: növények, koalás festmények, hintaágyak, puffok, függőágyak, természetes faanyagból készült szekrények.
Lupus: Állati bőrből, bundából készült szőnyegek, ágytakarók, nagy, széles ágyak, tágas szobák.
Salvator: Egyszerű színek, sok sima felület, kőszekrények, egyszerű, kényelmetlen vaságyak, tanulósarkok a hálókban is.
Sarcop: A föld legmélyebb pontján, mindig magányosan, ahol egy-két ember lézeng.
Kőlépcsők vezetnek lejjebbi szintekre, s kőből faragott, elvarázsolt szobrok állnak folyosók menték, amik olykor megelevenednek és beszélgetésbe elegyednek a diákokkal, vagy feltartják azokat.
A gömb csupán félgömb tulajdonképpen, hisz tényleges peremétől sokkal mélyebbre ástak és nagy szakadékok keletkeztek, melyek felett hidak ívelnek át. Ezek impozáns volta egészen elképesztő, csodálatos faragványok készültek.
Az iskola ezen része folyamatosan bővül, de igazgatótanácsi döntésen múlik milyen mélyre ásnak még le.
A benti osztálytermekben tanulnak gyakorlati tárgyakat, mint: átváltoztatástan, bűbájtan, bájitaltan, sötét varázslatok kivédése. (ez utóbbi tárgy gyakorlótermei szintén itt vannak)
A szabadban tartandó órákat azonban a kint tartják.
Birtok: Az iskolának, s ha lehet többes számban beszélni róla, iskoláknak hatalmas birtok, egy egész szigetnyi szabad tér áll rendelkezésére.
Tartozik hozzá ugyanis egy állatkert, ahol a diákok szakkör formájában gondoskodhatnak az ausztrál állatokról, emutól, kengurutól, kígyófajtáktól kezdve rágcsálókon keresztül pandákon, koalakákon át temérdek állatfajig.
Varázslény rezervátumában tartják a különleges, őshonos varázslényfajtákat, itt tartják a legendás állatok gondozása órákat is. A rezervátum területén szakképzett gondozók vannak és sárkányidomárok, akik az itt élő sárkánycsaládot tartják kordában. Mivel az Egyetemen már szakosodni lehet, idomárnak tanulni, ezt a rezervátumot mindkét képzési szint tanulói igénybe veszik.
Kviddicspálya gyanánt egy hatalmas szikla lélekvesztőt használnak, magas, hegyek közé építettek lelátókat, ahol mindig hideg van a sziget általános mediterrán hőmérsékletéhez képest. A diákok sziklacsúcsokat és magaslatokat kerülgetnek seprűikkel és sárkánytojással játszanak, így a normál kviddics szabályain kívül az életükért is meg kell küzdeniük. Kviddecsezni negyedik évfolyamtól felfelé van lehetőségük.
A diákoknak vezetett hegyi túrákat és barlangi látogatásokat is szerveznek.
Gyógynövénytan órákat hatalmas füvészkertben tartanak a világ minden tájáról behozott különféle, sokszor csak megfigyelésre alkalmas, veszélyeztetett fajok gyűrűjében.
Mivel az iskola támogatja a modern törekvéseket, van a szigetnek mugli városrésze, ahol a Mugliismeret gyakorlati óráin ki lehet próbálni a varázstalanok vívmányait, az ún. Mugli múzeumban és szakkörök keretén belül is foglalkoznak mugli filmművészettel például a városrész mozijában.
Szakkört szerveznek továbbá a mugli lőfegyverek kedvelőinek, számukra külön lőtér biztosított.
Mégsem ez jelenti a legfőbb szórakozást a mediterrán sziget lakóinak, hanem a tengerparti fürdőzések, források, nagy tavak és vízesések a szigeten.
A vízesések völgyében ezernyi zúgó folyik, a mögöttük húzódó, extra élénk szivárványok töveiben kincskereső túrákat szoktak szervezni.
A tengerpartokon éjszakai parádékat tartanak, ki-ki a saját kultúrájából esténként tűz, vagy hawai táncot ad elő.
Kamehameha maunaA Kamehameha mauna, vagyis a szigetvilág felsőoktatási intézménye egy külön terület, de a 16 éves korukban diplomázók javarészt itt folytatják tanulmányaikat.
Ez egy négy éves felsőoktatási képzés és különféle szakokra tagolódik. A szakok hallgatói különféle, több emeletes házakban szállnak meg.
A tengervilág kutatóinak kialakított öböl mélyén, ezen szak hallgató vízalatti világot próbálnak létrehozni, egy egész víz alatti városon kísérleteznek. A hallgatók kiélhetik létrehozási készségeik és művészi hajlamaik egyaránt, valamit kísérleti stádiumban hatékonyabb víz alatti transzformációkat kutatnak, mint a buborékfej bűbáj, vagy a félig hallá, sellővé változás.
Házaik: A tengerpart mentén kialakított tengerparti kunyhók, avagy odalenn a víz alatti városok.
Nyelvészek is tanulnak a Kamehameha mauna falai között, s ha a világ nyelvei a vendégoktatók révén kevesek lennének, a sellők nyelvét is tanulmányozzák, noha számukra külön ház, a nyelvek háza biztosított, mely kis, családias épület az Egyetem területén. Az itt tanulók legalább 5, de sokszor 10, 20 élő, vagy holt nyelvet is elsajátítanak.
Lakhelyük impozáns kis kastélyok, nagyobbfajta családi házak.
A sárkányidomárok főként a lényrezervátumban tevékenykednek, az ő sziklaépületük a rezervátum területén helyezkedik el.
Levitációs képzésen a diákok azt próbálják kifejleszteni hogyan működik a seprű nélküli repülés, valamint különféle repülő szerkezeteket találnak fel.
A hegyekben lévő kiskastélyokban laknak.
Szakrális képzésen a testen kívüli élményekkel és a halál és élet peremével kísérleteznek, mennyi időre tudják elhagyni anélkül, hogy a test elhalna, hogyan tudják életben tartani a testet.
Pentagrammáktól övezett téren élnek.
A mugli-elme kutatók olyan pszichiáternek tanuló hallgatók, akik a hétköznapi tudományt a mágikus praktikákkal ötvözik. A sziget területén berendezett pszichiátrián összezavaró bűbájjal ellátott mugli elmebetegeken kísérleteznek. Etikai szempontból ez nyilván nem elfogadott, ám számos gyógyult mugli után legitimizálták a szigeten folyó kísérleteket.
Egy kórházszerű intézményben élnek.
Harcművészeti képzésen a mugli küzdősportokat a mágikusakkal vegyítve félelmetes harcosokat képeznek.
Vályogházakban laknak.
Fekete mágia fakultáción pedig elsajátítják a veszélyes praktikákat, úgy mint wudu, szeánszok, nekromancia, általában vendégoktatókat hívnak a világ különféle területeiről.
Az ő lakhelyük az ún. fekete kastélytorony.
Az oktatás általános nyelve közös konszenzus alapján az angol maradt.
Erasmus lehetőségek: Mivel a Kamehameha és Kamehameha mauna rengeteg vendég oktatót fogad, a sziget szélén Hoppanálási és zsubszkulcshálózat jött létre. A SZVENSZ tagjai úgy gondolták célszerű cserediák programokat szervezni annak érdekében, hogy a különféle kultúrák jobban megismerhessék egymást. Pályázat útján el lehet nyerni egy éves Kamehamehá-s ösztöndíjat, de annyira mobilisak, hogy jóval rövidebb intervallumban is gondolkodnak.
A nyílt hétvégék rendezvény során ugyanis a közép és felsőoktatási Intézményekkel megegyezve rendszeresen megrendezik a Kamehameha nyílt napokat, amikor is diákok és tanárok, tanuló pedagógusok fogadják más nemzetek, iskolák tanulóit, akik beszélnek angolul és programokat szerveznek nekik egy hétvége keretén belül.
A diákok pénteken érkeznek, középszintű iskolákból Zsubszkulcs megállóhelyre, felsőfokúból a hoppanálási pályára és eltölthetnek egy kellemes péntek estét, szombati napot együtt, keveredve a csodák szigetén. Vasárnap késő délután mindenki visszatérhet saját intézményébe.
A rendezvényt külön szervezik a közép és felsőoktatásban tanulók számára.