Oldalköltözés
clementia.
Kedves Mindenki!

Oldalunk új formában nyitotta meg kapuit: clementia. néven. Sok szeretettel várunk benneteket, ahogy új discordunkon is! Ott találkozunk! : )

b & caelor & effy

Lépj beljebb
ki jár itt?
Felhasználónév:
Jelszó:
Automatikus bejelentkezés: 
 Elfelejtettem a jelszavam!
Multiváltó
válts felhasználót!
Felhasználónév:


Jelszó:


Bagolyposta
az oldalon fecsegõk
Friss posztok
pergamentekercseink

Hírek
Alastor Moody

Insallah Egyesült Arab Akadémiák EmptySzomb. 25 Dec. - 10:27
MARAUDDDERS
Alecto Carrow

Insallah Egyesült Arab Akadémiák EmptyVas. 5 Dec. - 0:12
Practise makes perfect... really?
Alex R. Emerson

Insallah Egyesült Arab Akadémiák EmptySzer. 21 Júl. - 14:54
Elkészültem!
Lucius Malfoy

Insallah Egyesült Arab Akadémiák EmptyPént. 9 Júl. - 1:06
Marvel Universe
Vendég

Insallah Egyesült Arab Akadémiák EmptyCsüt. 8 Júl. - 9:43
Lucius A. Malfoy
Lucius A. Malfoy

Insallah Egyesült Arab Akadémiák EmptySzer. 7 Júl. - 16:18
arasznyit fölötte léptek
Yves McGonagall

Insallah Egyesült Arab Akadémiák EmptySzer. 30 Jún. - 3:38
First Knight
Martin Nott

Insallah Egyesült Arab Akadémiák EmptyKedd 29 Jún. - 2:33
en passant
Anathema Avery

Insallah Egyesült Arab Akadémiák EmptyKedd 29 Jún. - 0:34
A hónap írói
a hónap posztolói
Erre kószálók
ki kóborol erre?

Nincs


Jelenleg 34 felhasználó van itt :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 34 vendég :: 2 Bots
A legtöbb felhasználó (89 fő) Csüt. 10 Jún. - 19:03-kor volt itt.


Megosztás

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down

I solemnly swear
I am up to no good

Alastor Moody

Alastor Moody

C’est la vie
Állomány
A csapat tagja vagyok
▽ Reagok :
3

»
» Szer. 20 Feb. - 22:41

Insallah Egyesült Arab Akadémiák

ليس فشل بل خبرة.


Alapadatok az iskoláról
A tanulók életkora: 8-17
Elhelyezkedés: Isztambul, Törökország - Doha, Qatar - Imlil-völgy, Marokkó - Királyok völgye, Egyiptom, és egyéb, meg nem nevezett helyszínek
Házak: A Nap és A Hold háza


Forró, végtelen homoktengerektől óceánokig, meghatározván sok ezer életét, három kontinens történelmét: ókori tudás csarnokaiban, négynél is több intézmény egyesülésében életre kel a varázsvilág egyik legősibb bűbája, arab írásjelekkel egymásba nyitott máglyákon lángol tovább az ellentmondások vallására épülő jövő. Az érdeklődők számára máig zárt közösség sok kompromisszum és megelőlegezett bizalom árán nyithatta meg a maga iskoláját, és az új kezdet sosem egyszerű - főleg, ha egyszerre legalább négy helyszínen zajlik.



Az iszlám varázslói mindig két világ között találták magukat, de sok társukkal ellentétben nem a varázstalan kultúrák miatt -  a muszlim mágusok hite megjelenik az életük minden területén, szabályaik befolyásolják az általuk gyakorolt bűbájokat, átkokat, viszonyukat a világ további részével. Gazdag történelmük részben magyarázattal szolgál arra, miért vártak egészen a húszas évekig egy egyesített intézmény létrehozásával, habár az oktatás terén évszázadok állnak a hátuk mögött.
Az Insallah Egyesült Arab Akadémiák hivatalosan négy különböző országban megalapított iskola összefogásából született, és habár ezeken kívül bőven fellelhető még hasonló céllal létrehozott tanulói kör, ezek az intézmények bizonyultak a leghaladóbbnak, a leginkább együttműködésre törekvőnek: összefogásukat igen nagy földrajzi távolságaik nem akadályozták meg, ahogy a többi közösség irányából érkező fenyegetések sem. Habár egy konkrét helyszínben nem sikerült megállapodniuk, a megoldás végül az arab nyelv egyedi mágiahasználatában bukkant fel: tanulóik faliszőnyegekre betűit bűvölve léphetnek egyik kontinensről a másikra, ha ott lenne épp órájuk, és mind egyetértenek abban, hogy kellő türelemmel és tisztelettel minden probléma ehhez hasonlóan legyőzhető.
Mind a négy intézet ugyanabba a két házba biztosítja a belépési lehetőséget, A Nap háza a haladóbbnál is haladóbb szelleműek háza, tanulói jóval kevésbé szigorú szabályok szerint kívánnak élni a lehetőségeikkel, gyakran viselnek lazább öltözéket, nem utasítják el más kultúrák eszközeinek használatát, sokan közöttük végül más országokban találnak otthonra.
A Hold háza a fontolva haladók otthona, az ezt kiválasztók, habár a vallásuk egészét tekintve újítónak számítanak - elvégre ebben a kultúrában korábban nem volt jellemző a nagy, intézményesített oktatás, ragaszkodtak az otthoni úton történő elsajátításhoz, vagy kizárólag kis létszámú közösségekben gyakorolták a mágiát - napkorongot viselő társaikhoz képest inkább a hagyományos utakat részesítik előnyben, jobban ragaszkodnak a hagyományos arab varázsláshoz, amely szótagokat ír a levegőbe a latin kultúra kézjelei helyett, öltözékük pedig zárt.

Az iszlám kapcsolata a mágiával mindig érzékeny témakörnek bizonyult a nemzetközi színtéren, habár a muszlim mágusok maguk természetesnek tekintették, hogy képességük forrása Allah, rengeteg bűbájuk, átkuk őrzi rendíthetetlenül hitüket, és rendszerint nem értik az őket érő kérdéseket, számukra vallásuk a varázslat szilárd alapja, nem annak korlátja. Habár ebben a mohamedán vallás minden ága megegyezik, a más vallásúakkal való kapcsolatteremtéssel kapcsolatban már nem egységes a közvélemény: többek között ezért volt a világ újabb, de méltán megalapozott csodája az itt leírt intézmény létrejötte és működése.

*A négy nagy között a legősibb címével a Királyok völgyében elhelyezkedő, melynek szakértelmével az összes létező égtáj - miután sikerrel megállapították létezésüket - megismerkedhetett, a mágiatörténeti kötetek első fejezeteiben egészen biztosan. Az alig egy éve kiérdemelt világörökségi státusz alatt máig számtalan, a látogatóknak meghagyottakkal ellentétben ép piramisban zajlik az oktatás, és itt található a varázsvilág legnagyobb működő teleszkópja, melynek címét szintén az elmúlt évtizedben sikerült elnyerniük Mexikótól.
A mugli közösség valószínűleg meglehetősen szélesre tárt döbbenettel venné tudomásul, hogy a fáraók maguk is rendelkeztek a mágia képességével, többek között ennek köszönhető a Nílus termékenysége, vagy hogy az alexandriai könyvtár egész tartalma megmenekült a helyi tantestületnek köszönhetően - az eseményről egy egész falszakasz megemlékezik, amelynek mélyedéseit a hálás kötetek minden nap más élőképpel töltik fel. Maga az épület a föld alatt folytatódik, rengeteg katakombája, titkos terme biztosítja még évek múltán is a felfedezés örömét - azonban a négy nagy között egyik sem biztosít lakhatást a diákjainak, így azok utolsó tanóráik után hazatérnek.
A muglik számára láthatatlan épületbe természetes módon nem vezet bejárat, a bebocsájtásra váró kénytelen a hagyományos utakat megkeresni, melyek lényegesen könnyebben feltárulnak, ha az illető beszéli az arabot: kárpótolja azonban a minden folyosót behálózó ősi mágia, a falakon mozgó alakok, az elbűvölt ablakok, melyek kedvük szerint mutatkoznak, és tartalmaznak véletlenszerű égtájakat, akár a múltba tekintve is. Ami első benyomásra szűknek és sötétnek tűnik, hajlamos hatalmas, égig érő termekbe torkollni: nem egy tanterem őrzi az ókor mágiáinak lenyomatát, oszlopsorok, a magasból beragyogó, szűrt napfény alatt a tanulók sokkal szívesebben tanulnak, mint külföldi társaik elképzelik mindennapjaikat.
A társulni kívánó iskolák közül ez volt az első, amely felvetette a szorosabb kötelékek lehetőségét, teret biztosítva a további tárgyalásoknak, egyengetve azok létrejöttét, és itt is került aláírásra a rég vágyott dokumentum.



*A második nagy, egykori Bizánc, Konstantinápoly, ma Isztambul partján helyezkedik el, egyedülálló módon szinte épp a városközpontban, hajdani palotának álcázva, szinte már-már szerényen meghúzódva a korzó további épületei között: természetesen az álcázott tértágító bűbájok kívülről nem látszanak, az egyszeri járókelő minden bizonnyal a szívéhez kapna azt a gazdagságot látva, ami az itt tanulók rendelkezésére áll. Már az előcsarnok egy ódon könyvtárra emlékeztet, könyvespolcain mozaik fut, legalább száz méter magas kupolája alatt pedig az univerzum miniatűr változata kavarog és világít. Az innen nyíló ajtók kertekbe vezetnek, ahonnan impozáns lépcsőkön futhat tova a diák - az épület stílusán több korszak és irányzat a tenyere nyomát hagyta, szultánok, szultánák rótták díszes kockaköveit, és a vörös, gránátalmákkal televésett ajtók még egy ennél is valószínűtlenebb tulajdonságra engednek rátekintést: kevesen tudják, mi lett az egykori, mórok lakta Andalusz sorsa, és talán még kevesebben sejtik, minden szellemi gazdagsága otthonra lelt bölcsőjétől távol.
Míg a keresztényekkel vívott háború alatt a mai Spanyolország területén virágzott az arab mágikus kultúra, iskolát is alapítottak Granadában abban a reményben, hogy tovább sürgethetik az integrációt - a kísérlet azonban mészárlással zárult, melyre a mai napig lehajtott fejjel emlékeznek csupán, jogutódja pedig a Boszporusz partján elhelyezkedő intézmény lett, miután a megmaradt tantestület itt lelt menedéket. A vörös ajtók rejtik mindazt, amelyet sikerült megmenteniük a pusztítás útjából, és csak az ilyen jellegű tantárgyak iránt érdeklődők számára nyílnak meg.
Az iskola azonban nem csak egy korszak emlékeit tudhatja magáénak - az alagsor emléktára a világ egyik legbővebb, kutatási célokra elérhető emléktára, és egész termeket szenteltek a muglik egyházának szakadását követő Keletrómai Birodalom lenyomatának megőrzése is rá hárult, ahogy szinte már tradíciót követve magába fogadta a széthulló Oszmán Birodalom töredékeit is. Szinte elképzelhetetlenül részletes korfája a központi kertben készségesen utat mutat bárkinek, aki elveszni érezné magát a történelem forgatagában - új alapokra az intézményt az atatürki reformok helyezték, amikor Törökország megindult a nyugatiasodás útján, a helyi varázsközösség pedig több, mint lelkesen nyitott varázstalan szomszédaira. Az ország máig az egyik legnyitottabb ebben a tekintetben, híresek a Titoktörvény gyakori bírálatáról, melyet a maguk részéről már lassan egy évszázada felmondtak volna, ha lehetőségeik megengedik.
Az egyesülést másodikként igyekeztek tető alá hozni, habár a legtöbb kifogás is tőlük származott - de épp a reformoknak köszönhetően a liberálisnak mondható tananyag zászlóshajóivá is váltak, többek között épp a mágikus hajózás megújításának köszönhetően.



*Harmadikként csatlakozott a Marokkói Királyság ékköve - ahogy szeretik említeni tájékoztatóikban, kissé feledtetve a kellemetlen viszonyt, amely pár évszázada fenn áll közte és mindenkori szomszédai között.
Habár az utolsó naggyal ellentétben hamarabb jelezték szándékaikat egy közös intézmény létrehozására, talán ők gördítették elé a legtöbb nehézséget is, főleg annak köszönhetően, hogy az iskola annak idején hajthatatlannak bizonyult a Gibraltár felől érkező mágusokkal szemben, és egyet sem engedett a maga területére, nem is beszélve a kimentett kötetekről, felbecsülhetetlen értékű munkákról - nos, az asztal vége, amely az Atlaszig nyúlt, mindig izzani látszott a feszültségtől.
Híresen izolált környezetük rásegített a bezárkózás maximalizálására, sok, az országban élő felnőtt varázsló és boszorkány a mai napig nem tudná megmondani, hol volt az épület, ahol tanult éveken át - arra azonban bizonyára emlékezne, hogy az intézmény máig élen jár az időjárásmágia fejlesztésében, így a hegyek felett, ahol elhelyezkedik, rendszeresen szemtanúi lehetnek a legkülönfélébb anomáliákban gyors egymásutánban. Az iskola tartja a mágusok világrekordját a legtöbb egyszerre végrehajtott időjárást befolyásoló bűbájban is, amelyet a lefelé spirál alakban mozgó lépcsős előtérbe tévedő azonnal meg is tudhat a nagyon készséges alapító szobrától, aki előszeretettel osztja meg a hasonló értesüléseit. Míg az érkező lefelé halad az állandóan haladó lépcsőfokokon, betekinthet a hatalmas üveglapokon keresztül a túloldalon zajló munkába - itt helyezkednek el a tantermek, minden elsőre láthatatlannak tűnő emeletnél a pontosan elvégezz bűbáj engedi be a delikvenst. A lefelé kúp alakban szűkülő, de még így is óriási előtér lépcsőfüzérének oldalán világító arab írásjelek szinte mindig segítőkésznek bizonyulnak, és magukból kiadva válaszolnak utoljára feltett kérdésünkre - hatalmas szerencsénkre mindenki csak a sajátját képes kiolvasni.



*A Negyedik, de nem utolsó helyezkedik el legkeletebbre - Qatar, a miniállam területén, amely alig pár éve nyerte el függetlenségét, és pontosan ennyi időbe került számára igazán megerősödni gazdaságilag. A Királyság hatása máig visszaköszön varázstársadalmának berendezkedésén, itt a legharsányabb a különbség az aranyvérű-mugliszületésű kérdésben, ahogy sok más, innen nyugatibb tájakra jellemző probléma is a közélet része.
Az itt tanulók kiváltságos helyzetben vannak szomszédaikkal szemben - az épület elhelyezkedése révén szinte az egész országot behálózza kisebb-nagyobb mértékben, ha ez elsőre szürreálisnak is tűnhet, azonban a két hatásnak köszönhetően, amely érte fejlődése korában, ez az intézmény tudott a leghamarabb minden olyan körülményt biztosítani az arra vágyó diákoknak, amelyet nem muszlim körökben tanítanak. Qatar többek között emiatt a mai napig társadalmi össztűz alatt kénytelen boldogulni, nem is volt kétséges, hogy csatlakoznak az Akadémiákhoz, amint nevük csak felmerült a listán.
A mai ismert varázsvilág egyik legnagyobb közösségi területe helyezkedik el a fővárosban - mesterséges szigetek, öblök álltak az építők rendelkezésére, ők pedig nem felejtették el mindenhol érvényesíteni akaratukat, így szinte az összes épület, melyben mágusok is élnek, könnyen megközelíthető bárhonnan, így lehetséges, hogy a diákok szinte mágikus segítség nélkül eljuthatnak az óráikra a falakba bűvölt, írásjelekkel megtervezett kapuknak köszönhetően. A technika a sokat vitatott tűzhelyek helyi változataként került a köztudatba, habár korábban sosem látott területeket fedtek le vele az országon belül.
Az épületegyüttest - melyet mugli szemmel is látni lehet, természetesen egyszerű felhőkarcolók formájában - számtalan szilárdító bűbáj védi, melyet a nagy számban beáramló távol-keleti munkaerő, az itt jobb életet remélő mágusok álmodtak meg, majd viteleztek ki, tervezői szerint pedig nem létezik olyan mágikus, vagy varázstalan terhelés, amely megingathatná. A különleges jelekkel borított három torony, és a hozzájuk tartozó öbölrész a nyugati varázslók érdeklődését is felkeltette, az intézménybe azonban csak azokat a diákokat várják, akik az Akadémiákhoz tartoznak, habár állítólag folynak tárgyalások a névsor bővítéséről, sok újabb ellenségeskedést szülve a felek között..



Kötelező tantárgyak: átváltoztatástan, bájitaltan, bűbájtan, gyógynövénytan, mágiatörténet - modern és archaikus, sötét varázslatok kivédése, iszlám mágiaismeret, jelképismeret, asztronómia, mágikus művészetek, asztrológia, talizmánok, meditáció
Választható tantárgyak: alkímia, jóslástan, legendás lények gondozása, régi kultúrák (mór, egyiptomi, marokkói, qatari fakultációk egyéni tanrenddel), pálca nélküli varázslás írásjelekkel, teológia, hagyományőrzés, mágikus talizmánok készítése, mágikus építészet, szabászat, mágikus közlekedés, vallásismeret, Korán szakkör, legendátlan lények gondozása
Iskola utáni elfoglaltságok: asztronómia szakkör, gasztronómia szakkör, sakkszakkör, építészeti szakkör, arab nyelv szakkör, szőnyeg-repülés szakkör, időjárásmágia szakkör, solymászat
Meghallgatáshoz kötött: ókori kultúrák fakultáció, mágikus közlekedés-haladó szint, terraformálás fakultáció

Az egyenruháról

Az iskola két háza egymástól részben eltérő öltözéket visel, habár kötelező előírással egyik sem rendelkezik, csupán választható ruhadarabok listájával - többek között ezért éri annyi kritika az Akadémiákat a muszlim kultúra tönkretételével kapcsolatban, míg a nemzetközi színtéren sokan azt vitatják, vajon eléggé haladó szelleműek-e, elég patinás-e az intézmény, hogy versenyezni tudjon a további nagy iskolákkal, ha ennyire ragaszkodik hagyományaihoz.
Hosszú tárgyalások végeredménye az egyesített egyenruha -a Hold háza számára tradicionális, zárt, combközéig érő, hosszú fehér kaftán a fiúknál, melynek ujját a könyökig felvágják, alatta sötétbarna ing, mellkason végigfutó aranyozott gombsorral, merev gallérral, nadrágjukat homokszín csizmába tűrik, az összhatást pedig a tetszőleges formában, de mindig viselt ezüst sál egészíti ki, melynek hossza minden tanévvel magától nő pár centiméterrel. A pálcát általában egy, az övre rögzíthető bőrtokban tárolják.
A lányok számára a készlet része az általuk meghatározott hímzéssel díszített fekete, hosszú viselet, amit sokan zárt, arcukat eltakaró fejkendővel hordanak, ez alatt azonban ruháik tükörképe a fiúkénak a színek kivételével - bizonyos foglalkozásokon ez láthatóvá is válik. A sál helyett számukra a választott házuk színét, és évfolyamukat a hátukon végigfutó, halvány hímzés mutatja, ami az iskola elvégzése után nyeri el végleges formáját.

A Nap háza tanulói hasonló, de jóval kevésbé szigorú öltözékben róják a folyosókat - a kaftán szabású felsőruházat számukra is előírt, ez alatt azonban tetszőleges színű ing bújik meg, amely csuklónál gombokkal állítható, feltűrhető, nadrágjuk szabása szabadon választható, ahogy csizmájuk szárának hossza is. Általában nem viselnek semmit a fejükön, és előszeretettel díszítik a maguk ízlése szerinti, bármilyen cérnával készült hímzéssel a ruháikat, a lányok gyakran fonják különböző formákba a hajukat egy-egy esemény kedvéért, kiegészítve az alkotásaikat gyöngyökkel és ékkövekkel, és nem ritka, hogy a másik házhoz hasonló sálaikat egyéb kiegészítőként, például övként viselik, vagy csak a táskájukra hanyagul felkötve. Az utóbbi időkben népszerűvé váltak a kitűzők is, melyek mozgó mintái nyilván nagy elragadtatást válthatnak ki a professzorok körében..
A tanulók minden ruhadarabja elbűvölt szövetből készült, melynek hőtartó képessége mindig alkalmazkodik az adott tartózkodási helyük hőmérsékletéhez, így a külső foglalkozásokon is védve vannak a természeti hatásoktól, habár természetesen vannak olyan tanórák, szakkörök, melyen mást ír elő a szabályzat, ezeken mindig az ott megfelelő felszerelést kötelesek maguknál tartani az álcázott tértágító bűbájjal kezelt táskáikban, melyet szintén az iskola szolgáltat részükre.



A beosztásról

A tanulók nyolcadik életévük betöltésével nyerhetnek felvételt az iskolába - miután tanúságot tettek annak értékeinek ápolása, megőrzése mellett, valamint alapszinten elsajátították az iszlám kultúra alapjait. Ezt követően a lakhelyükhöz legközelebb lévő épületbe léphetnek szüleikkel, ahol egy rituális jelekkel díszített, ősi kőtálba rajzolják a választott házuk jelképét, melyet szüleik, vagy gondviselőik kezükre rajzolnak a jószerencse - és a védőbűbájok - reményében.
Mivel az Akadémiák nem bentlakásos intézmény, az adott nap végeztével a diákok hazatérhetnek lakhelyükre, mely a számtalan falszakaszra elhelyezett szőnyegre történő jelképrajzolással tehető meg, és így közlekednek abban az esetben is, ha egy másik épületben lenne a következő órájuk, így nem okoz gondot számukra pillanatok alatt akár kontinenseket is átugrani, tehát a késés semmilyen esetben nem elfogadható kifogás, ahogy az otthon felejtettem a felszerelésem sem...


A hagyományokról

Az Akadémiák megtartja az iszlám összes ünnepét, így például a holdnaptárhoz igazodván épül fel a tanmenet is, de épp ennek köszönhetően ünnepeik vándorló ünnepek - a Ramadán hónapjában teljes szünetet hirdetnek az elmélyülés jegyében, annak végét nagy közös lakomával ünneplik a gyermekek szüleivel együtt, és mind a négy eredeti intézmény alapítását, valamint az Atatürk-emléknapot is műsorral, tűzijátékkal köszöntik. Fontos jellemzője, hogy a többi iskolával ellentétben a hét első napja a vasárnap, utolsó pedig a szombat - ennek megfelelően tartják az órákat.
Hivatalos nyelve az arab, azonban néhány kurzusán a hallgatóknak lehetősége van más nyelven is elsajátítani a varázslást, így általában az ilyen érdeklődésűeknek javasolják az iskolán kívüli nyelvoktatás igénybevételét is. Nagy hangsúlyt fektetnek az ősi mágiaformák megismertetésére, azonban talán ez az első olyan intézmény is, amely boldogulását főleg a jövőben látja, és igyekszik tananyagát úgy felépíteni, hogy tökéletes egyensúlyt alakíthasson ki régi és új között. Az előzetes vélekedésekkel ellentétben alkalmaznak női oktatókat az iszlám összes ágazatából, és a nemi megkülönböztetés minden formáját kerülik - szabályzatuk egyik első pontja ennek tiszteletben tartására vonatkozik, melyhez az őket érő nemzetközi kritika ellenére ragaszkodnak.
Habár a legújabb intézmény a varázslók oktatásában, és úttörő módszereiben is - sok mágus a mai napig idegenkedik a nem bentlakásos iskolák rendszerétől, de ennek ezekben az országokban nincs hagyománya - az Akadémiák jogutódja négy, minden értelemben ősi intézménynek, és ezek minden felhalmozott értékének.




Vissza az elejére Go down

Insallah Egyesült Arab Akadémiák

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére
1 / 1 oldal

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
The Age Of The Marauders :: Ragadj pennát! :: Szerepjáték a-tól z-ig :: Neves varázslóiskolák-