Alapadatok az iskolárólA tanulók életkora: 17-
Elhelyezkedés: New York, NY, USA
Alapító: Woolworth & Graves & Picquery
Házak: Diákszövetségek
"Minden jócselekedet elnyeri méltó büntetését!" - mondta az azóta keresztnevét vesztett Mr. Graves, közvetlenül azelőtt, hogy lehelyezte volna az épület alapját, és meghajolt volna az érdeklődő újságírók és érdeklődök körének. 1892 kellemesen forgalmas évnek bizonyult az amerikai varázsközösség számára: nemcsak a MACUSA nyerte el a ma is elfoglalt helyét, de megalapításra került az addig is rengeteg szemöldököt megmozgató iskola méltó ellenfele, a később mindenféle névválasztási vitákba bonyolódott Coruscant Intézet, és ahogy szerepel Mr. Graves számtalan utókorra hagyott feljegyzésében, forgalmazásba került az államok első hivatalos alkoholos itala, a Gigglewater. Mindhárom intézkedésnek megvannak a szkeptikusai, akik állítják, ez mind több, kevésbé legális ügylettel rendelkezik a háttérben, mint ami a borítón áll, de a közhangulat ilyenkor mindig a Salem Intézet felé fordul, ott biztosan több kutya van elásva..
Arany középút: nem is kijelenti, de harsogja minden hivatalos irat az iskoláról, annak hivatalos színeiben, aranyban és zöldben, elvégre ez az egyetlen intézmény az országban, amely rendelkezik aurorképzéssel, állami támogatással, és
morális fölénnyel. Már a hivatalos iratok szerint, természetesen.
"A MACUSA története bővelkedik az olyan jellegű epizódokban, amelyek nagy sikereket, és nagy vagyonokat hoztak mindazon magukat történésznek kiadó egyének számára, akik egyetlen érdeme, hogy megtanultak írni" - nyilatkozta Coriolanus Woolworth, először és nagyjából utoljára, mielőtt türelmét vesztette volna - való igaz, mikor a kongresszus 1892-ben, ötödjére is kénytelen volt új működési helyet találni magának, az indulatok nem mulasztották el kikezdeni az addig sem szilárd alapokon nyugvó kormányt. A megoldás végül egy külön erre a célra emelt épület formájában született meg, és ezt váratlanul követte az iskola megalapítása, közvetlenül az említett épület alatt. A szóban forgó évben vonta meg végleg a MACUSA a Salem Intézettől az aurorképzés jogát, és bár sok kritika érte emiatt utóbb, kizárólagosan megadta azt a saját védnöksége alatt álló intézménynek.
*Az amerikai varázs-közélet különös epizódjai közé tartozik az említett: nem egyszerű érdekütközésről van szó, egy korszak került lezárásra, a nomázs közösségtől való minden áron történő elzárkózás korszaka - habár Rappaport törvénye továbbra is hatályban maradt, feloldották a korlátozást az érintkezéssel kapcsolatban bizonyos óvintézkedések mellett. Még napjainkban is erősen kétpólusú a hangulat: a konzervatív meggyőződésűek szerint minden lépés, amelyet kifelé tesznek a titoktörvény adta körből, csak negatív következményekkel járhat, míg a magukat liberálisnak nevezők tovább tágítanák a lehetőségeket a két kultúra között, de mivel a két térfél ereje nagyjából kiegyenlített, végleges döntés azóta sem született lényegi kérdésekben.
A két iskola csatározása sosem hallgatott hosszú időre: minden lehetséges pályán versenyeznek egymással, nem kímélve a másikat sem a tudományos életben - amelynek azért legalább nagy felfedezéseket köszönhetünk - sem a sporteseményeken, illetve rendszeresek a hallgatók közötti atrocitások. A politikai ellenségeskedés mostanában különösen rossz napjait éli..
*
"Utoljára mondom, hogy nem fog beomlani. Harmadszor már biztosan nem!" - idézik még mostanában is a diákok Madame Picquery hírhedt megjegyzését, és erre hivatkozva szokták félteni a plafont - pontosabban szólva a szerkezetet, amely megtartja és mozgatja az iskolát a föld alatt. A közvetlenül a MACUSA épületében elhelyezett lift egyenesen az előtérbe szállítja a látogatót, de már a lefelé tartó utazás közben is látható a hihetetlen méretekkel megáldott barlangbelső, amelynek mennyezetén csillagnak tűnő fényfoltok ragyognak. Odalent a főként kör alakú helyiségekből álló épület-együttes egy feszített víztükrű tó fölé nyúlik be, és számtalan terem található a vízszint alatt is.
Dekoráció és berendezés tekintetében a készítők igyekeztek egy tematikánál maradni, és megidézni a római és görög őseik munkáit, mind az elnevezésekben -
"Nem, az Icarus-szárny tükörpadlója nem elmés utalás a mai generációk önszeretetére!" - mind a színhasználatban. Még a gyakorlatlan művészet-történész is megtalálná a számtalan kagylómintát, az izgalmas oszlopfőket, és az említett kultúrákra kevésbé jellemző, hatalmas és törékenynek tűnő ablakokat, amelyek csodálatos rálátást biztosítanak a tóra és a barlangbelsőre.
A plafonon a kis fénypontok előszeretettel jelzik kuncogással az alattuk sétálók számára, ha azok eltévednének - de épp ilyen lelkesen tömörülnek kígyóba, és mutatják az utat egy-egy tanterem, iroda felé. A víz halk morajlása és a meleg, aranyszín fények otthonossá teszik az iskolát még azok számára is, akik emlékeznek Madame Picquery hírhedt megjegyzésére: ki tudna ellenállni a valahonnan halkan beszűrődő swing-zenének...?
Az Intézetben szerezhető végzettségekAurorképző kar: általános auror, speciális átoktörő*
Medimágiai & mágiaegészségügyi kar: általános medimágus, általános bájitalmester
Lénygondozási & természetvédelmi kar: általános lénygondozó, vízi lénygondozó, asztronómus, asztrológus, mágikus-tájépítész*
Állam & jogtudományi kar: jogász, politológus
Társadalomtudományi kar: közgazdász, nemzetközi kapcsolatok szakértő, szociológus
Pedagógiai & pszichológiai kar: általános oktató, általános tanító*, pszichológus
Ótudományok & futurisztikai kar: általános átoktörő, rúnamágus, pálcakészítő, seprűkészítő, építész, belsőépítész, mágia-ősnyelvész, mágiatörténész, omnimágus*
Bölcsészettudományi kar: anglisztika, germanisztika, hebraisztika, keleti nyelvek és kultúrák (japán, kínai, koreai, tibeti, török), ókori nyelvek és kultúrák (asszírológia, egyiptológia, klasszika-filológia), régész, szlavisztika, újlatin nyelvek és kultúrák (francia, spanyol, olasz, portugál, román)
*
speciális átoktörő: Habár maga az aurorképzés is komoly feltételekkel jár, a speciális átoktörő feladatköre sokak szerint fából vaskarika: az erre alkalmasnak bizonyulók nem kizárólag régi varázslatokat képesek feloldani, elfeledett területeket ismét feltérképezni, de képesek nagyjából mindenre, ami egy személy védelmét jelenti. Különbséget a két foglalkozás között a nyomozás és sok esetben a mások számára tiltott mágia használata jelenti - az általános átoktörő pedig kizárólag élettelen dolgokkal foglalkozik.
mágikus-tájépítész: Elég a mágiával telt tájakra gondolnunk, hogy megértsük, olykor a körülmények nem épp ideálisak a titoktörvény betartására - vagy épp túl ideálisak, ilyenkor a mágia legalapvetőbb formájával foglalkozó mágusok munkájának köszönhető, hogy a zabolázatlan erő forrásokba, hegygerincekbe költözik, vagy épp ellenkezőleg, mondjuk egy iskola szilárd alapját képezik.
általános tanító: Mindazok a gyermekek, akik varázslók között nevelkednek, szereznek valamiféle ismereteket az iskola megkezdése előtt - hogy ez közösségben történik, vagy házitanítók útján, országa, közössége válogatja.
omnimágus: Jóval régebb óta tanítják itt, mint a rivális iskolában: tulajdonképpen a nomázs kultúra és a mágia ötvözetét kutatói hallgatók kerülnek ki soraiból. A szakosodás lehetővé teszi továbbá, hogy az érdeklődő átlássa az űrkutatás mibenlétét, és később hozzájáruljon annak fejlesztéséhez.. ha engedélyt kap rá.
nyelv-szakok: Bár sokan tartják feleslegesnek ezt a képzési formát, az itt tanulók megismerkednek az általuk választott varázs-kultúra minden részletével, sokszor még a varázstalan vetületével is. Képessé válnak az adott nyelven varázsolni, fordítani és tolmácsolni, az ilyen jellegű szakértőkre pedig mindig szükség van.
Az diákszövetségekrőlKönnyebb volna nem beszélni, elvégre szinte mindig titkosak - és mindegyikük egy-egy görög vagy római istenség neve alatt működik, általában és többé-kevésbé annak tulajdonságai alapján. Akadnak köztük egészen mérsékeltek, mint például a Héra-kör, amelyben a háztartástan mágikus módjairól cserélnek információt a tagok, de természetesen kevesen kérdeznék meg, mivel foglalatoskodnak a Narcissus-klub keretein belül.
Az iskola rendelkezik azonban színjátszó-klubbal, és a sokszínűség értelmében a különböző kultúrákkal foglalkozó társaságok is gyakran tartanak összejöveteleket. Jellemző továbbá, hogy az összes megemlékezés, évforduló és ünnep megszervezése valamelyik egyletre hárul, ebből pedig olykor izgalmas kombinációk születnek, mint a pár éve megrendezésre került "
koreai-karácsony", és a "
portugál-holdújév".
A felvételrőlMindenki azt tartja, hogy rettenetesen ijesztő, már úgy eleve, be kell sétálni hozzá a kormány épületébe, leadminisztrálódni, és ott van még az az ingatag plafon is, ki tudja, hátha a legkisebb füllentésre is megbillen, azt pedig minden jelentkező megejti akarva-akaratlanul..
A diákok nagy száma miatt azonban egyetlen vizsga feltétele a felvétel - ez mindig írásban történik meg, az adott szakhoz íródott kérdéssorral, amely változtatja magát attól függően, milyen irányba vágyik szakosodni később a jelentkező. Egy hónappal később érkezik a bírálat levél útján, ezt követően kerülhet sor a beiratkozásra - ekkor már nem is tűnik annyira ijesztőnek az egész, ráér az az első vizsgaidőszakig.
A hagyományokról*Nem kifejezetten kötődik dátumhoz, de a hallgatók előszeretettel etetik a tóban élő lényeket és állatokat, amelyek az évtizedek alatt hozzászoktak mindenféle jellegű ételhez. Sokan töltik kint, a "szabad levegőn" két óra közötti szabadidejüket - azonban a Poseidon-klub tagjai ezt szeretik kiegészíteni minden hónapban megtartott előadásukkal, amelyben a vízenjárási és táncolási képességeiket mutatják be.
*A diákok rendelkeznek egy, az iskola címerével és jelmondatával ellátott sállal, más uniformizáltság azonban nem jellemző - ahogy a formális megjelenés sem. Ennek köszönhetően aztán a MACUSA előtere rendszeresen megtelik hétköznapi, sokszor nomázs ruhát viselő fiatalokkal, akik papírpoharas kávéjukba kapaszkodva merengenek azon, vajon miért itt van az egyetlen bejárat...
* Mivel minden kultúrát szeretettel fogadnak, szinte minden hétre esik valamilyen alkalom az ünneplésre vagy megemlékezésre - a rendezett első benyomást rögtön felváltja a karneváli dekoráció, amint az ember két lépéssel beljebb merészkedik az épületben, és azonnal elönti a retináját a rengeteg szín, illat, forma és szokás. A campus sosem alszik, mivel néhány órát éjszaka tartanak, így aztán a világvárosi kavalkád jelleg nem ül el egyetlen percre sem lényegében.
* És nem mehetünk el az Intézet névadása mellett sem - habár Mr. Lucas kifejezetten örülne neki, ahogy annak is, ha nem emlegetnénk csúfos bukását az omnimágusi tanulmányaiban - mivel az intézmény több ízben megpróbálta visszaperelni a nevének használati jogát, minden alkalommal eredménytelenül. Az a megegyezés született, hogy mind az a messzi, messzi galaxis, mind ez a nagyon is helyi iskola használja majd a továbbiakban, habár ezzel egyedül a hallgatók elégedettek, legalábbis azok, akik rajonganak az űroperákért..